Att skaffa facebook eller inte?


Alltså sorry, jag är inte så modern när det gäller tekniska prylar och internet-releterade grejer, I know. Har aldrig ens ägt en MP3-pelare (fast nu för bara några dagar sen fick jag ju typ ta över Frodes, haha). Fast när jag stolt berättade för lillasystern att jag gått och blivit modern eftersom att jag numera äger en Mp3-spelare så fick jag ju berättat för mig att jag fortfarande var omodern eftersom att det tydligen är en iPod man ska ha. Men vadå, är inte det samma sak?! Som sagt, jag är lite efter! Att jag t.ex. har en blogg är ju ett under i sig ;P

Ibland känns det lite som att jag föddes i fel tid. Måste säga att jag är lite avis på mina föräldrar som var unga i slutet av 70-talet. Som att dom såg Star Wars på bio, lyssnade på LP-skivor (fast det gör jag ju, men endå), inte behövde tänka på besinpriset utan kunde köra efter en väg bara för att ta reda vars den ledde någonstans, inte behövde sitta vid internet (för det fanns inte!) för att va social utan faktiskt kunde umgås med folk på riktigt! Musiken, kläderna, m.m. m.m. Fast i ärligheternas namn är jag ändå glad att jag föddes när jag föddes :)

Men iaf, åter till min fråga... när folk får veta att man inte har facebook eller msn osv så får man som svar att; visste inte ens att det fanns folk i vår ålder som INTE har facebook eller msn. Så frågan är ju, ska jag ta det stora steget och skaffa en facebook?! :)




Kommentarer
Postat av: ylva

svar fraga.. gillar inte facebook, det är alldeles för kompliceat med för manga funktioner m.m.,men problemet är ALLA har det.. jag kan iaf bli din första vän om du skaffar det :) kram

2009-11-13 @ 18:44:11
Postat av: Linnea

har inte heller facebook (fast daniel har skaffat en men han sitter alldrig vid den) så du är inte ensam ;)

2009-11-15 @ 09:08:05
Postat av: Mum

Jag har inte heller Facebook, men "alla" i min ålder verkar också ha det (nu blev det komplicerat för Embla vill gosa framför datorn - hon dräglar på tangentbordet).

Konceptet med att ägaren av Facebook äger det jag lägger dit känns inte bra, men funkar kanske om man är medveten om det.

2009-11-18 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0