Jag saknar...



Ditt skratt

Våra kvällar framför TV:n (då vi gjorde allt annat än att se på TV!)

Spader Dam med dig, Frode och Rebecca!!!

Att fara på skoterutflykter med dig!

Alla gånger vi körde fast med skotrarna, haha

Din underbart goda men ibland lite för kryddstarka mat

Våra långa diskussioner om allt mellan himmel och jord

Din countrymusik som ofta spelades i bakgrunden

Ditt sätt att prata med farfar

Dina popcorn (även fast dom var lite för salta)

När du eldade i kaminen så det blev jättevarmt

Våra fisketurer!!!!

Att kunna få låna ditt senaste nr av Världens Historia

När vi gick igenom dina LP-skivor

Hur du härmade Rebecca när hon hade hittat ett stoooor kryyyyyp

När du berättade om när du var liten

När du hjälpte Rebbe att grilla en jordnöt ovanför elden

När vi byggde vindskyddet på holmen

Alla gånger du tyckte att jag var fånig som tyckte att vissa saker va så äckligt

Alla gånger som du hade på dig Linneas stjärnmössa, haha

Dom gångerna du klagade på mig för att jag aldrig steg upp ur sängen

Dina frukostmackor som du ofta gjorde till oss

När vi lyssnade på Eagles

Att du alltid köpte en massa godis, chips och dricka när vi skulle komma till dig

Att åka med dig i din Dodge Dart (lr Dortschen som vi sa)

När du envisades med att sitta i din trasiga fotölj

Hur du drack ditt kaffe



Jag saknar även;


Dina tårar

Alla gånger jag hittat dig däckad i soffan

Alla undangömda ölburkar och spritflaskor

Att jag fick ta hand om mina småsystrar när jag bara var 7 år

Alla gånger du har övertalat mig att ”låna” dig pengar

Alla gånger jag skämdes över dig

Att jag åkte bil med dig även fast du var full

Alla gånger jag har gråtit med dig

Alla gånger jag har skrikit på dig

Alla gånger som jag har fått ringa mamma o säga att hon måste komma och hämta oss

När du ringde mig från sjukhuset efter att du hade blivit misshandlad

Alla andra gånger du  blivit misshandlad

Dom gångerna du ringde mig och sa att du skulle ta livet av dig

Alla gånger jag har fått trösta dig

Alla gånger du lyckades övertala mig att stanna hos dig




 

Varför kan inte allt bara vara som det var förut?!!!

 

JAG SAKNAR DIG PAPPA!!!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0