Kanariefåglarna ryter


Köpte en bok för ett tag sedan som heter Kanariefåglarna ryter. Det är en typ av handbok för en själv och ens familj där det tydligt beskrivs hur miljön med alla dess kemikalier och strålning påverkar vår hälsa, och vad man själv kan göra åt det. Riktigt intressant! Man kan ju tycka att det känns helt överväldigande och alldeles hopplöst... hur ska lilla jag kunna förändra den värld vi lever i. Även fast jag t.ex skulle sluta köra bil o.s.v så gör ju i princip alla andra det fortfarande, och jag kommer fortfarande att andas in en massa farliga kemikalier från avgaserna.

Det jag tycker är så bra med den här boken är att den inte bara beskriver hur farlig vår omgivning och miljö faktiskt är, utan att man hela tiden får råd och tips på hur man själv genom olika val kan förbättra ens hälsa i det egna hemmet :)




Skulle verkligen vilja ge bort den här boken till alla jag bryr mig om men ekonomin tillåter tyvärr inte det! :( Därför tänkte jag att jag skulle skriva om det här på bloggen så kanske jag kan påverka er litegrann iaf :D

Upptäckte att boken faktiskt har en egen hemsida. Ni kan ju gå in där och läsa vidare ifall ni tycker det låter intressant! Där kan man även köpa boken. Själv köpte jag den på adlibris där den var lite billigare :) Där är det ju dessutom fraktfritt vilket gillas skarpt :D Eller om man gör som jag och betalar en tia extra så att man får miljöfrakt :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0