En splenektomerads vardag ;P


Haha, vilken rubrik. För er som inte vet vad splektomerad betyder så kan jag förklara att det är en person som fått sin mjälte bortopererad.

Igår for jag som tvärest till Umeå på infektionskliniken för att äntligen bli utredd! Kändes skönt att få prata med en läkare som faktiskt har lite mera koll på det här med att leva utan mjälte. Fick bl.a ta en vaccinspruta och några prover. Sen ska jag tydligen vara extra noga med att tvätta händerna och så. Fast det gör jag ju redan... jag som har lite bacillskräck ;P Men tvätta händerna räcker tydligen inte, hon tyckte även att jag ska börja använda handsprit... känns väl lite väääl överdrivet?! Menmen...

Idag är det iaf jobb som står på schemat. Har precis kommit hem från jobbet på Anderstorpsskolan och snart ska jag iväg igen och jobba 20.00-03.00 på Johanna i parken/Station 8.

Ska utnyttja min lediga timme till att äta någon form av middag i lugn och ro framför TV:n :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0