Tidningar och böcker...


Idag var jag på stadsbiblioteket i hela två timmar... från det att jag slutade skolan tills att Frode slutade jobbet. Hade egentligen bara tänkt låna toan där men då såg jag att dom ju hade ett litet café där också, och jag var ju rätt så hungrig. Medans jag fikade bläddrade jag i en foto-tidning... ååå vad jag vill ha en digital systemkamera!!! När jag får ett jobb så ska jag spara till en sån :) Har tänkt mig en Nikon av något slag tror jag. Iaf... sen gick jag omkring och kikade lite, och hittade en tidning om katter som jag satte mig och läste igenom. Då läste jag om en tjej som hade en innekatt som käkade ylle och hade förstört hennes yllevantar. Precis som Gimla hade gjort med min yllevante! Man kunde få nått medel av veterinären som man ska blanda med maten tydligen... och ge katten kartong att tugga på istället.

Biblioteket är ju ett jättebra ställe kom jag på idag (tog bara 23 år, haha). För det första så är det ju gratis (och det gillar jag!). Istället för att prenumerera på tidningar som man ändå aldrig läser igen så kan man gå till biblioteket och läsa hur mkt man vill helt gratis! Och så är det ju miljövänligt oxå :) Fast det förutsätter ju att man går dit och inte tar bilen förstås. Men jag har blivit duktig på att gå överallt nu för tiden :) Nä, shit jag hittade ju hur många böcker och tidningar som helst där som jag vill läsa... då vet jag vad jag ska sysselsätta mig med när jag blir arbetslös iaf!

Det bästa tidningsmagasinet jag tycker om att läsa är Världens Historia. Förut läste jag mest Illustrerad Vetenskap men nu har jag gått över till just Världens Historia. Det är pappas fel, haha :) Annars läser jag Cosmopolitan ibland oxå... men det går i perioder, det blir ju som lite samma sak i varje nummer så man kan bli lite less.

Nu när jag va i Stockholm (efter att jag hade kommit med flyget från Berlin) så köpte jag en pocket på Cityterminalen eftersom att jag hade några timmar att slå ihjäl innan min buss skulle avgå. Den handlar om Sveriges kungar och drottningar genom historien. Riktigt intressant! Romaner och sånt är inget för mig.. jag läser helst böcker och tidningar om historia :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0