Hemmafru?


Ja, det är vad jag är just nu. Eftersom att jag inte har nått arbete så är mitt jobb att se till att hemmet fungerar, dvs städa, laga mat, tvätta osv. Idag har jag haft fullt upp med städningen! Även fast jag städar i princip varje dag så är det ändå på nått vänster alltid ostädat tycker jag. Fast det tycker inte min sambo. Men jag är väl lite perfektionist antar jag ;P

Matlagning däremot är väl inte min starkaste sida tyvärr. Men i veckan har jag varit jätteduktig på den fronten! Jag och Frode har så här efter semestern tänkt börja försöka äta lite nyttigare. Och än så länge har det gått riktigt bra :) Jag upptäckte att det här med att hitta och pröva på nya och nyttiga recept var ganska kul! Men det är en utmaning att hitta maträtter som inte är så dyra men fortfarande nyttiga. Och så tar det ju sån tid att göra sallader och sånt! Men jag kan starkt rekomendera "Tre-veckors salladen" , av rivna morötter, riven vitkål, purjolök och paprika + en lag av äppelcidervinäger, olja och lite socker (så den håller ett tag). Billig, nyttig och så håller den ju länge :)
Idag gjorde jag maträtten "Min favoritsallad" (även fast det inte direkt är nån sallad) till middag. Jätte, jätte god är den!!! Kan lägga upp receptet nån gång för den är sjukt god :)
Men så det har väl gått åt nån timme eller två varje dag till att stå i köket den här veckan. Kanske inte låter så mkt men från att ha tillbringat typ en kvart förut per dag så är det lite skillnad :)

Nu snart kommer iaf min mamma och mina två systrar hit! Dom ska stanna här hela helgen så det blir kul :)




Kommentarer
Postat av: Ylva

Kul att du upptäcker nya intressen :) Jag skulle ocksa vilja vara ledig och laga god mat, sa njut av tillvaron! :) kram ylva

2009-07-11 @ 08:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0