Avatar


Den här filmen såg jag och Frode på bio i måndags. Hade inte så höga förväntningar eftersom att jag är ganska anti dataeffekter. Och Avatar är till största delen datagjord. Men jag måste säga att specialeffekterna var otroligt bra! Jag blev faktiskt riktigt imponerad!!!

Ska inte avslöja handlingen men jag kan säga att det är en ganska klassisk hollywood-story... väldigt amerikanskt och klyschigt. Utan dom fantastiska effekterna skulle inte filmen vara nå vidare, för det är dom som gör filmen... inte storyn. Ska man se Avatar så rekomenderar jag att man skyndar sig så man får se den i en stor salong, som jag och Frode gjorde. För det är verkligen en film som gjord för bio! Läste på nätet att dom har arbetat med filmen i 12 år... inte konstigt att den är så välgjord då :) Skulle lätt se den på bio en gång till!





Kommentarer
Postat av: Mum

Som du vet har ju också jag sett den nu. Jag tycker själva storyn påminner mycket om den tecknade filmen Ferngully... men med mera action och lite andra förutsättningar. Avatar är en vacker film. Kul att de fått till utseendet på "låtsasavatarerna" så att man ser vilken skådespelare de föreställer, dvs att de är lika varandra.

2010-01-03 @ 17:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0