Hillevis helg i Rusksele


Min storasyster, Hillevi Nydahl, född naken, har spenderat denna helg i den lilla byn Rusksele, två mil nedanför natursköna Vormsele.
Jag vill inte skriva så långt så jag hoppar över fredag-kväll och lördag-dag
Igår kväll såg hon på Revyn som ett flertal ruskelebor (och andra by-bor) medverkat i, däribland jag. Det är en liten teater med sketcher som Hillevi tyckte var väldigt roliga. Hon tyckte även att jag, hennes lillasyster, var bäst. Det roligaste var: fågelscenen, E-Typescenen och potatisscenen, vilka alla jag medverkat i (jag sjöng även en sång, nämde jag att hon tyckte att jag var bäst?).
När Revyn var slut så stannade hon på notvarpet och stog i toakö, drack 3 cider, blev myggbiten, blev slagen av johan för att hon var med alice och var en nervös åskådare till ett ytterst otrevligt slagsmål (där hon inte medverkade, hon var åskådare). Kvällen slutade kl halv tre på en madrass i vardagsrummet, där hon sov. (Allt detta har jag fått höra i efterhand, jag gick isäng ca 11-12)
Dagen därefter vaknade hon förvånatsvärt pigg, ca 9:23. Katterna var redan matade så det gjorde hon inte. Hon berättade gårdagen (det ovanstående) för Mamma och mellansystern, Elinor och Linnea, båda födda nakna. Hon hade en mindre dispyt med Linnea. Sedan gick hon ut för att sola på gräsmattan där jag hittade henne när jag hade stigit upp, ca 12:24. Efter det åt hon lunch, pasta carbonara. Halva familjen for och badade och en fjärde del satt i skuggan och läste "om jag kunde drömma" medans Hillevi solade och läste "Hermans historia; Kungar och drottningar, öden och äventyr i Sveriges förflutna" (Hela famljen var i husbonlias badplats).
Nu så har vi just ätit middag, och efter detta ska vi spela Guitar Hero world tour, även känt som GH4.

Jag som skrev detta inlägg är dagens gästbloggare, Rebecca Nydahl, även född naken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0