Tillbaka från Tyskland


Igår tiiiidigt på morgonen kom jag hem till Skellefte. Det är skönt att va hemma igen men jag hade jättekul i Berlin :) Jag vill absolut fara dit nån fler gång! Förut visste jag typ ingenting om hur det såg ut i Berlin... jag trodde det skulle va ganska grått och mkt grafitti. Berlinmuren, andra världskriget och långa partynätter var i princip det jag förknippade med Tysklands huvudstad. Men oj vilken fin stad Berlin är! Det är inte alls grått utan grönt överallt... jättemkt träd. Och självklart grafitti fanns det gott om :) Och även fast Berlin har mer än dubbelt så många invånare som Stockholm så kändes det inte alls så stort. Det kändes mer hemtrevligt på något sätt än vad Stockholm gör. Och så var människorna där inte alls lika stressade som stockholmarna, vilket jag tyckte va jätteskönt :) Och trevliga var tyskarna oxå.. men dessvärre inte alls så bra på engelska! Även fast man pratade engelska med dom så pratade dom allra flesta tillbaks på tyska... Så det var lite svårt att förstå ibland men jag blev förvånad över hur mkt jag ändå fattade :)

På dagarna gick vi på många museum, såg på konst ( fast jag tycker inte alls om tysk expressionism och så kallade happanings så det hade jag gärna sluppit), såklart besökte delar av Berlinmuren, for ut till koncentrationslägret Sachsenhausen och en massa mer. Sen på kvällarna var det mat och vin som gällde och faktiskt lite öl till och med! Varken jag, Emelie eller Britta tycker om öl men vi sa att när man ändå är i ölens förlovade land som måste man ju dricka litegrann iaf :)  Under veckan hann vi äta grekiskt, italienskt, tailändskt, kinesiskt och mexikanskt men faktiskt inget tyskt!

Men som sagt jag hade jätteroligt!







Fler bilder kommer på pixbox inom en snar framtid :)




Kommentarer
Postat av: Pauline

va roligt att det var skoj=) vad gott det såg ut med ölen, å ändå är jag inte förtjust i öl heller. =)

2009-05-10 @ 15:33:31
URL: http://pallans.blogg
Postat av: Linn

välkommen hem hiwi:) låter som du har haft jätte roligt!:D

2009-05-12 @ 22:54:35
URL: http://lindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0