These Arms Of Mine


Kom att tänka på den låten... These Arms Of Mine av Otis Redding. En favoritlåt som jag skulle kunna lyssna på hur många gånger som helst nästan. Just hur han sjunger... det är så bra! Jag älskar verkligen soul :) Jag lånade en Otis Redding-skiva av pappa för ett antal år sen... han hann aldrig få tillbaka den.

Det senaste året har den här låtet betytt extra mkt för mig, för den spelades nämligen på pappas begravning. Det var jag som valde just  These Arms Of Mine , för jag minns att pappa hade sagt att det var hans favoritlåt.

Jag läste nyss på lite om Otis Redding... jag visste att han dog ung men att han bara var 26 år då han dog visste jag inte. Han omkom i en flygolycka. Hans största hit  Sittin' on the Dock of the Bay  (som btw är en väldigt skön låt det oxå) spelades in 1967, bara tre dagar innan han dog.



Det är så orättvist... människor som dör alldeles för tidigt.

Jag saknar dig!






Kommentarer
Postat av: Pauline

fin låt! han var säkert jätteglad att du kom ihåg det Hillevi.

2009-05-21 @ 09:13:48
URL: http://pallans.blogg.se/
Postat av: Linn

Ja den är verkligen bra, lyssnar på den nu, önskar att saker kunde vara annorlunda, men de är som de är.. tyvär. :( PUSSOKRAM PÅ DEJ!



2009-05-21 @ 19:01:33
URL: http://lindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0