På väg i rätt riktning...


Bättre sent än aldrig brukar man säga. Nu har jag äntligen börjat ta tag i mitt liv! Idag ringde jag ett samtal jag skulle ha ringt för flera, flera år sen. Många i min närhet har under dom senaste åren sagt att jag borde prata med nån professionell om allt det som tynger mig. Bl.a pappas alkoholism och nu också det faktum att han inte finns längre + en massa mer. Det här har jag alltså skjutit på i nästan 10 år nu! Fast det kan dock ta upp till 3 månader innan jag kan få komma och prata med nån eftersom att det är så lång väntetid =/ Men nu har jag äntligen sökt hjälp iaf!

Sen på måndag ska jag ringa till vårdcentralen och få börja en utredning om varför jag har problem med halsen och bihålorna (har haft det i nästan 2 år nu). Har ju varit till läkaren lite nu och då angående det här men eftersom att dom inte vet vad det är för fel så ger jag som bara upp hela tiden. Tycker inte om läkare. Varje gång man är dit kostar det 300 spänn och så blir man inte ens hjälpt. Men nu har jag bestämt mig för vara påstridig och inte ge upp! Måste ju få veta vad det är för fel på mig!

Men det mest otroliga av allt är att jag tror jag har kommit på vad jag vill utbilda mig till! Helt otippat. Fast jag tänker inte avlöja  vad det är riktigt än ;P



I did it!





Kommentarer
Postat av: Pauline

va modig du är! bra jobbat. Nu är jag också verkligen nyfiken på vad det är du har tänkt utbilda dig till. Jag har mina aningar.

pusspuss.

2009-08-06 @ 12:20:46
URL: http://pallans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0